پنجشنبه ۲ مهر ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۸
۰ نفر

نفیسه مجیدی‌زاده: این کتاب را هر جا دیدید بخوانید. کتاب «فرهنگ ترافیک» قابل فروش نیست

اما در اتوبوس‌ها، مرکزهای فرهنگی و اماکن عمومی توزیع شده است و در آن اشاره شده که با آموزش فرهنگ صحیح ترافیک به تمام جامعه، از کودکان گرفته تا نوجوانان و بزرگسالان نظم و امنیت جامعه تضمین می‌شود.

در این کتاب آموزش مسائل مربوط به ترافیک در یک  صفحه و طرح‌های طنز در صفحه دیگر به آموزش و درک صحیح وضعیت وخیم ترافیکی شهر کمک می‌کند.

عوامل پدید آورنده ترافیک، پیامدهای ناشی از ترافیک، رعایت قانون، عابر پیاده، ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواری، از جمله سرفصل‌های این کتاب هستند. استفاده از دوچرخه و ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری به عنوان یک راهکار برای حل معضل ترافیک مطرح شده است. در این بخش آمده: «اولین نکته‌ای که نظر هرتازه وارد به کشور هلند را جلب می‌کند، وجود انبوه دوچرخه‌سواران در این کشور است. پیشنهاد ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری، شاید در ابتدا بسیار سطحی و پیش پا افتاده به نظر برسد، ولی باید پذیرفت گاهی امور ناچیز هم، تأثیری باورنکردنی بر زندگی ما دارند...

برای ایجاد یک فرهنگ باید سال‌ها زحمت کشید، این کار یک شبه صورت نمی‌گیرد. در کشوری که فرهنگ دوچرخه‌سواری نهادینه شده است، همه در کنار هم رکاب می‌زنند و زمینه بسیاری از تفاخرها و خود بزرگ‌بینی‌ها کم می‌شود...»

این کتاب از مجموعه «آموزش‌های شهروندی» است که از سوی مرکز آموزش سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران منتشر شده است.

راستی دوچرخه می‌تواند در این روزهای مدرسه، وسیله‌ای برای رسیدن به مدرسه باشد، وسیله‌ای برای ورزش و حتی تفریح. به آن فکر کنید.

کد خبر 91093

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز